dijous, 25 de desembre del 2008

Avui es Nadal, un Nadal diferent ...


Horta a 25 de desembre de 2008

Per Nadal i a casa, un pis petit, molt petit, eren els pisos de la fàbrica on treballava el meu pare (LA SEDA DE BARCELONA,SA) on vivíem una mica “apretadets” (en el mes ample sentit de la paraula) la meva família i tots els que amb el temps varen gaudir d’aquells Nadals ens agradava recorda un poema de Nadal, del nostre poeta nacional, Joan Salvat Papasseit.



El seu autor, un poeta excepcional, que morí molt jove, als 30 anys ( el 1924); Joan Salvat Papasseit.


NADAL


Sento el fred de la nit
i la simbomba fosca.
Així el grup d'homes joves que ara passa cantant.

Sento el carro dels apis
que l'empedrat recolza
i els altres qui l'avancen, tots d'adreça al mercat.
Els de casa a la cuina
prop del braser que crema,
amb el gas tot encès han enllestit el gall.

Ara esguardo la lluna, que m'apar lluna plena:
i ells recullen les plomes,
i ja enyoren demà.
Demà, posats a taula, oblidarem als pobres
- i tan pobres com som-
Jesús serà nat.
Ens mirarà un moment a l'hora de les postres
i després de mirar-nos
arrencarà a plorar.


Tots els Nadals he recordat aquest poema i aquest Nadal-08 el recordó encara més en la nostalgia d’aquells Nadals que ja no tornarán però que segueixen estant en la meva memoria i en la de la meva familia.

Bon Nadal!!! Us desitjo el millor pel nou any i que poguem continuar compartint el futur, i una vida que sense dubtes es i seguirà sent com deia aquella película ...“ la vita e bella” .

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici